Kalendarz pogody dla przedszkolaków/ gr. 2
Jeśli nie możemy wyjść z domu, możemy obserwować co się dzieje wiosną za oknem. Dzieci znają już nazwy dni tygodnia, ale skorzystajmy z okazji do ich powtórzenia i utrwalenia. Zachodzące w świecie przyrody zmiany związane z nadejściem wiosny stanowią doskonały punkt wyjścia dla wymyślenia kreatywnych zabaw dla dzieci. To również świetna okazja do tego, by oswajać maluchy z kwestiami zmiany klimatu, ochrony środowiska i zachowaniami proekologicznymi.
Potrzebne materiały:
– plansza do prowadzenia obserwacji pogody (z pustymi polami do wypełniania),
– obrazki ze stanami pogody (mogą być własnoręcznie wykonane – dziecko codziennie „zapisze” obserwację na kwadratowej karteczce za pomocą rysunku).
Przebieg:
Każdego dnia o tej samej porze zapisujcie stan pogody w danym dniu, zaznaczając, czy dzień był słoneczny, czy słońce było za chmurami, czy padał deszcz, a może śnieg? Gdy zaplanowany czas obserwacji się skończy, podliczcie, ile dni było deszczowych, ile słonecznych (w celu podliczenia możecie ułożyć emblematy w słupkach).
Magdalena Czerniawska