Zwierzęta na wsi/ gr. 2
Dzień dobry, Kangurki czy pamiętacie, że w tym tygodniu odwiedzamy wiejskie podwórko?
- Na początek odgadnijcie proszę o jakim zwierzęciu mowa? Oto kilka zagadek :
Na śniadanie owies je,
czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy, jajka znosi
i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące, czasem łaty ma.
A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką,
kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)
- Zadanie z kartą pracy – teraz przyjrzyjmy się rodzinom zwierząt mieszkających w wiejskim gospodarstwie a szczególnie mamom i ich maluchom. Ciekawa jestem czy pamiętacie jak nazywają się dzieci tych zwierząt?
Karta pracy 1.(załącznik PDF)
- Posłuchajcie uważnie wiersza Hanny Łochockiej, a następnie odpowiedzcie na pytania: kto brał udział w rozmowie? kim były te zwierzęta? jak nazywały się ich dzieci?
„Na podwórku koło bramy” H. Łochocka
Na podwórku koło bramy, wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko! Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko! A kobyłka : źrebiątko!
Lecz tym czasem dziatek czwórka, już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa, w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko, a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody, hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał, poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko, oj, umyka jagniątko.
Oj, umyka źrebaczek, a na końcu prosiaczek.
- Mały piesek zgubił się w gospodarstwie i szuka swojej mamy. Obejrzyj film i dowiedz się czy ją znalazł?
- Na koniec sprawdź siebie 🙂 Wykonaj zadanie w karcie pracy połącz mamy i ich dzieci (zał. Gdzie moja mama).
Magdalena Czerniawska
grafika: pixabay.com
Karta pracy 2 (załącznik PDF)