Z angielskim przez świat #10
Let’s go to the ZOO
SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER [tajge]
LION [lajon]
ZEBRA [zebra]
MONKEY [manki]
ELEPHANT [elefant]
CROCODILE [krokodajl]
WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:
Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych lub prawdziwych przedmiotów. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.
Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu dla 3, 4, 5 ,6 i 7-latków:
Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane ze zwierzątkami na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
Memory – drukujemy podwójnie obrazki przedstawiające zwierzęta, które możemy spotkać w zoo. Zadaniem dziecka jest odszukiwanie par i nazywanie zwierząt po angielsku.
Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną ze zwierzętami. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica kartę. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
PIOSENKI DO NAUKI:
Anna Kozłowska
Zródło: English is easy
KARTY PRACY